Obecnie niemal obowiązkową formą promocji jest prowadzenie strony na Facebooku. Platforma oferuje przedsiębiorcom wiele ciekawych możliwości, które mogą pomóc w kreowaniu wizerunku firmy i osiąganiu coraz większych zasięgów. Jednak jak prowadzić fanpage na Facebooku? Od czego zacząć i czym dzielić się z fanami? Już odpowiadamy!
Jak prowadzić fanpage i co zawrzeć na stronie?
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Co najpierw rzuca się w oczy na stronie na Facebooku? Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle! To, jak będą one wyglądały, zależy od rodzaju Waszej działalności. Zdjęciem profilowym jest zazwyczaj logo firmy, natomiast zdjęciem w tle może być ciekawa infografika dotycząca Waszej firmy, zdjęcie Waszego lokalu, wnętrza, warsztatu, produktów, a nawet film. Ważna jest jednak jakość tych zdjęć i ich wymiary. Facebook ma rekomendowane wymiary grafik, które dobrze będą się prezentować zarówno w przeglądarce, jak i w aplikacji mobilnej.
Pamiętajmy o tym, żeby logo zamieścić w formacie PNG, a zdjęcia w JPG!
Pozwólcie się lepiej poznać – czyli jak prowadzić stronę na Facebooku
Warto uzupełnić informacje o Waszej firmie, dzięki temu odbiorcy będą mogli Was lepiej poznać. Dowiedzą się, jak długo jesteście na rynku, jak to się wszystko zaczęło, czym się dokładnie zajmujecie, gdzie mogą Was znaleźć i jak się z Wami skontaktować. Warto zamieścić tam też link do Waszej strony internetowej czy przekierować na profile w innych social mediach. To będzie taka Wasza wizytówka, gdzie odbiorcy powinny znaleźć najistotniejsze informacje. A jak prowadzić stronę na FB?
Zdefiniujcie swoją grupę docelową i swoje cele
Zanim zaczniecie myśleć o treściach, które chcielibyście publikować, warto zadać sobie pytanie: do kogo w ogóle chcecie trafić i w jakim celu. Przecież inaczej będziecie się zwracać do nastolatków promując nową markę odzieżową, a inaczej do przedsiębiorców oferując im porady prawne. Zdefiniujcie także Wasze cele, to co chcecie osiągnąć. Dopiero wtedy możecie zacząć planować treści i sposób ich przekazu.
Identyfikacja wizualna – czyli kupuje się oczami
Jak prowadzić fanpage, by zapadał on w pamięć odbiorców? Zachowajcie spójność wizualną. Jeśli zamierzacie stosować infografiki czy różnego rodzaju grafiki reklamowe, zadbajcie o ich spójny wygląd, zdecydujcie się na podobne wzory, fonty czy pasującą do siebie kolorystykę. Unikniecie dzięki temu chaosu na stronie i będzie ona po prostu estetyczna oraz przyjemna dla oka. To samo dotyczy stylu tekstów i stosowania emotikonek – lepiej trzymajcie się spójnej wersji, która będzie identyfikowana z Waszą firmą i marką. Wtedy już na pierwszy rzut oka odbiorca będzie Was kojarzył!
Planowanie i regularność – czyli jak prowadzić fanpage i nie zwariować?
Na fanpage’ach na Facebooku niejednokrotnie widać gasnący zapał ich założycieli. Pierwsze tygodnie obfitują w posty publikowane kilka razy dziennie, a z czasem pojawiają się one coraz rzadziej i nieregularnie. Spadają przez to zasięgi i ruch na stronie zdecydowanie maleje.
Ważna jest zatem regularność. Zdecydujcie się na miesięczną liczbę publikowanych postów, która będzie realna dla Waszej firmy czy marki i trzymajcie się tego. 10 postów miesięcznie? Świetnie! Niech pojawiają się regularnie i o podobnych porach. 20 postów? Jeszcze lepiej! Ale pamiętajcie, że liczy się przede wszystkim jakość. Lepiej opublikować mniej postów, ale o dobrej, zachęcającej do interakcji treści niż więcej, które i tak nie przyciągną uwagi potencjalnego klienta scrollującego Facebooka.
Jak prowadzić fanpage na Facebooku i mieć z tego korzyści – co my możemy dla Was zrobić?
Prowadzenie strony firmy na Facebooku umożliwia tworzenie Waszego wizerunku w sieci i powiększanie grona odbiorców. To także mniej formalna sposobność do przedstawienia Waszej działalności i komunikacji z potencjalnymi klientami. Ale przede wszystkim to darmowa reklama i możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców.
Jeśli nadal zastanawiacie się, jak prowadzić stronę na FB, to nasza agencja może Wam pomóc. Zajmujemy się prowadzeniem stron na Facebooku i Instagramie. Z pewnością dobierzemy ofertę odpowiednią dla Waszej firmy.