Jakiś czas temu znaleźliśmy się w momencie, kiedy SEO witryny internetowej stało się ogromnie zależne od treści na niej publikowanych. Żadne magiczne fabryki linków i upychanie fraz nie oszukają już Google’a, a wręcz mogą sprowadzić na naszą stronę jego gniew – w postaci kar i filtrów.
Okazuje się, że teksty to jeden z najważniejszych aspektów wpływających na pozycjonowanie strony. A w dodatku – zadbanie o profesjonalne treści jest stosunkowo tanie i nie wymaga od nas wiedzy technicznej.
Obecnie Google analizuje teksty na stronie pod względem występowania słów kluczowych, ale także wartości i przejrzystości dla czytelnika. Odpowiednie napisane treści mogą zatem przyciągnąć duży ruch do serwisu, który będzie można przekonwertować na zakupy lub inne pożądane przez nas działanie!
Content writing – czyli wartościowe treści na stronie
Content writing to tworzenie tekstów na potrzeby budowania wizerunku firmy w sieci oraz oczywiście pozyskiwania klientów. To nie tylko treści poszczególnych zakładek na stronie, ale także opisy produktów oraz usług. To także artykuły poradnikowe i blogowe, które będą przyciągać na naszą stronę nowych użytkowników, poszukujących rozwiązania swojego problemu.
Na przykład: Użytkowniczka poszukuje w Google odpowiedzi na pytanie: “Jak dobrać sukienkę do sylwetki”. Jeśli artykuł w naszym poradniku w wyczerpujący dla niej sposób odpowie na ten problem, bardzo możliwe, że dokona zakupu w naszym sklepie. A na pewno w jej świadomości zacznie istnieć nasza marka, co może przełożyć się na zakupy w późniejszym czasie.
Takie artykuły poradnikowe wzbudzają zaufanie i zainteresowanie czytelników. Odwiedzający witrynę poznają dzięki temu charakter Waszej firmy, znajdą odpowiedzi na nurtujące pytania czy porady dotyczące korzystania z Waszego produktu.
To teoria. Ale żeby content naszej strony został zauważony, sama strona musi wyświetlać się wysoko w rezultatach wyszukiwania. Żeby to osiągnąć, musimy stosować się do pewnych zasad.
SEO copywriting – jakie zasady należy stosować?
Strategie content writingu oraz SEO copywritingu można ze sobą w naturalny sposób połączyć. Wystarczy, żeby nasze treści były zoptymalizowane według wytycznych Google. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe (rzeczywiście wyszukiwane przez internautów) oraz ich odpowiednie natężenie sprawią, że strona szybciej osiągnie dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Wskazówka: Skuteczną strategią na bardzo konkurencyjnym rynku jest stosowanie dużej liczby mało konkurencyjnych słów kluczowych – w przeciwieństwie do małej liczby popularnych, bardzo ogólnych fraz. W ten sposób mamy dużo większą szansę na dotarcie do użytkowników wyszukiwarki.
Dla przykładu: Będzie nam bardzo trudno osiągnąć wysoką pozycję na frazę “obuwie”, zdominowaną w wynikach przez największe marki. Ale mamy już dużo większą szansę pojawić się w pierwszej dziesiątce rezultatów na słowo kluczowe “wygodne buty dla dziecka” – które zresztą przyniesie nam dużo bardziej wartościowy ruch użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem, a nie ogólnie “obuwiem”.
Treści jednak muszą być także przyjazne dla użytkowników – podzielone na akapity, oddzielone śródtytułami, napisane klarownie. Dlatego kluczowe jest zarówno dobieranie odpowiednich fraz, jak i tworzenie w odniesieniu do nich wartościowych treści.
Systemy i wtyczki – czyli jak ujarzmić SEO?
Dziś wiele kwestii technicznych związanych z pozycjonowaniem można z powodzeniem “załatwić” odpowiednim systemem CMS (np. WordPress) naszej strony oraz dedykowanymi do niego wtyczkami. Takie wtyczki posiadają funkcje pozwalające na zoptymalizowanie strony pod kątem pozycjonowania, na przykład:
- przesłanie sitemapy do Google,
- uzupełnienie znaczników meta,
- narzędzie do analizowania treści pod względem słów kluczowych.
Możecie skorzystać na przykład z RankMath czy Yoast SEO.
Co z tym contentem – czyli jakie treści publikować na stronie?
Jak już wcześniej wspominałam, content writing to nie tylko tworzenie podstawowych treści na stronę, to także tworzenie opisów usług i produktów oraz tekstów poradnikowych, które najczęściej kryją się zakładce “Blog” czy “Poradnik”. W artykułach poradnikowych mogą znajdować się odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące Waszej działalności, porady związane z branżą i artykuły eksperckie, które pomogą Wam budować swój wizerunek w oczach klientów oraz konkurencji. Im więcej treści, tym więcej naturalnie występujących słów kluczowych znajdzie się na Waszej stronie. Za tym z kolei idzie większy ruch, a w efekcie szersze grono odbiorców i klientów!
Wartościowe treści na stronie – co dają?
Dobrze dobrane i skonstruowane treści nie tylko sprawiają, że strona osiąga dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania, ale też tworzą wizerunek firmy, prezentują Wasze cele i sposób działania, a także pomagają w nawiązywaniu relacji z potencjalnymi klientami.
SEO copywriting i content writing – czyli co możemy dla Was zrobić?
Nasza agencja dostarcza wartościowe teksty, zoptymalizowane pod nisko konkurencyjne, konwertujące słowa kluczowe. Są to zarazem treści przyjazne dla użytkowników, bez sztucznego “upychania” fraz, zatem wpisujące się w ducha content marketingu. I wilk syty, i owca cała. Zapraszamy do kontaktu!