Zapewne wiecie już, że treści stały się kluczową kwestią w budowaniu widoczności firmy w sieci. Stanowią one świetne źródło pozyskiwania nowych odbiorców i klientów. Jedną z bardzo popularnych i skutecznych metod pozycjonowania off-page (czyli z wykorzystaniem działań poza naszą stroną internetową) jest też artykuł sponsorowany, który może zwiększyć wiarygodność naszej witryny poprzez pozyskanie do niej wartościowego linku. Jednak pojawia się tu pytanie, jak napisać artykuł sponsorowany i czym w zasadzie on jest?
Kilka wskazówek – jak napisać artykuł sponsorowany
Publikowanie artykułów sponsorowanych to dobry sposób, by stać się rozpoznawalnym w branży jako ekspert, a także aby pozyskać wartościowy link do swojej strony, co pozytywnie wpłynie na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Aby uniknąć nachalności, odnośnik do strony można zamieścić w subtelny sposób, na przykład w zakończeniu artykułu. Można także podlinkować inne, podobne treści w swojej witrynie na ten sam temat, aby zachować naturalność. Dzięki temu przekierujemy ruch “do siebie” i uzyskamy na niej większy ruch.
Poznaj grupę odbiorców – czyli jak napisać chwytliwy artykuł sponsorowany?
Jak napisać artykuł sponsorowany, by przyciągnął on uwagę internautów? Warto zastanowić się, do jakiej grupy odbiorców chcecie trafić. Poznajcie ich potrzeby, ich pytania i wątpliwości. A w artykule sponsorowanym odpowiedzcie na nie, zawrzyjcie informacje, które będą przydatne dla grupy docelowej i podarujcie jej garść wskazówek oraz cennych porad. Dzięki temu budujecie relacje z klientami, a ich grono się powiększa.
Aby odkryć pytania związane z Waszą branżą, często wpisywane w wyszukiwarkę, warto skorzystać z planera słów kluczowych Google lub Google Trends.
Artykuł ekspercki – czyli jak napisać specjalistyczny artykuł sponsorowany
W artykule sponsorowanym podlinkowanie Waszej strony nie jest jedynym ważnym elementem. Ważna jest także treść! Zatem jak napisać artykuł sponsorowany? Odpowiedzią jest dokładny research i znajomość tematu. Tekst powinien być profesjonalny, ale też zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. Warto zawrzeć w artykule sponsorowanym treści, których odbiorca nie znajdzie w innych miejscach. Tym przekonacie go, że to właśnie Wasza firma odpowiada jego potrzebom!
Jak napisać dobry artykuł sponsorowany – czyli nie tylko treść
Wszyscy doskonale wiemy, że to właśnie oczy odpowiadają za pierwsze wrażenia. Dlatego tak ważny jest także wygląd Waszego artykułu sponsorowanego. Pomyślcie, jakie teksty w internecie Wam się dobrze czyta, co przyciąga Waszą uwagę. Zapewne są to teksty podzielone na akapity. Krótsze odcinki tekstu nie wymagają tak dużego skupienia jak blok ciągłego tekstu. To po prostu wygodniejsze!
Ważne są także dobre zdjęcia czy przyciągające uwagę grafiki. W końcu wszyscy lubimy obrazki i coraz częściej stanowią one narzędzie komunikacji. Pamiętajcie też o interesujących nagłówkach! To klucz do odpowiedzi na pytanie, jak napisać artykuł sponsorowany.
Artykuł sponsorowany – co my możemy dla Was zrobić?
Nasza agencja może stworzyć dla Was artykuły sponsorowane, kierując się między innymi wytycznymi przedstawionym w tym artykule, doświadczeniem i umiejętnościami copywriterskimi. Możemy także wybrać odpowiednie portale, których ocena w oczach Google oraz ceny publikacji będą dla Was najkorzystniejsze. Następnie zlecimy opublikowanie gotowych testów, a Wy będziecie mogli cieszyć się kolejnym wartościowym linkiem, który doprowadzi do wyższych pozycji Waszej strony!